ЗАЯВА Про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки
ЗАЯВА
Про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки
Замовник: Мамаївська сільська рада
1.Назва документа державного планування:
Детальний план території щодо можливості зміни цільового призначення земельної ділянки площею 0.1304га, кадастровий номер 7322588500:03:002:0542, з "для будівництва та обслуговування будівель торгівлі" на "для розміщення та експлуатації об'єктів дорожнього сервісу" на вул.Грушевського,2-В, в урочищі "Хабалівка" за межами населеного пункту с.Стрілецький Кут в адміністративних межах Мамаївської територіальної громади Чернівецького району Чернівецької області.
2.Основні цілі документа державного планування, його зв’язок з іншими документами державного планування:
Детальний план території щодо можливості зміни цільового призначення земельної ділянки площею 0.1304га, кадастровий номер 7322588500:03:002:0542, з "для будівництва та обслуговування будівель торгівлі" на "для розміщення та експлуатації об'єктів дорожнього сервісу" на вул.Грушевського,2-В, в урочищі "Хабалівка" за межами населеного пункту с.Стрілецький Кут в адміністративних межах Мамаївської територіальної громади Чернівецького району Чернівецької області є містобудівною документацією місцевого рівня, який розроблений згідно з рішенням Мамаївської сільської ради від 01.11.2024 року № 643-27-24.
Мета даного проєкту: уточнення планувальної структури і функціонального призначення території, просторової організації, параметрів забудови та ландшафтної організації забудови відповідно до схеми планування області, визначення всіх планувальних обмежень використання території згідно з держаними будівельними нормами та санітарно-гігієнічними нормами, визначення параметрів забудови окремих земельних ділянок, а саме ділянки 7322588500:03:002:0542, площею 0.1304 га.
У межах проєктованої ділянки розміщено АЗС "GB OIL". Відповідна АЗС після внесення змін, передбачених ДПТ, буде мати такі технічні характеристики:
- тип за технологічним рішенням - А (роздільне, підземне);
- категорія за потужністю - ІІ (середня);
- загальна місткість підземних резервуарів для зберігання палива - 75 м3.
- Резервуар LPG палива V= 9.8 м3 / (скраплений вуглеводневий газ суміш пропану і бутану).
Проєкт розробляється відповідно до: Земельного, Водного та Лісового кодексів України; ЗУ «Про регулювання містобудівної діяльності»; ЗУ «Про стратегічну екологічну оцінку»; ЗУ «Про управління відходами»; ЗУ «Про охорону атмосферного повітря»; ЗУ «Про охорону навколишнього середовища»; ЗУ«Про оцінку впливу на довкілля»; ЗУ «Про екологічну мережу України»; ЗУ «Про охорону земель»; ЗУ «Про рослинний світ»; ЗУ «Про тваринний світ»; ДБН Б.2.2-12:2019 «Планування та забудова територій»; ДБН Б.2.2-5:2011 «Благоустрій територій»; ДБН В.2.3-5:2018 «Вулиці та дороги населених пунктів»; ДБН Б.1.1-14-2021 «Склад та зміст містобудівної документації на місцевому рівні»; ДБН В.2.5-75:2013 «Каналізація. Зовнішні мережі та споруди. Основні положення проєктування»; ДБН В.2.5-74:2013 «Водопостачання. Зовнішні мережі та споруди. Основні положення проєктування». При розробленні детального плану території враховують: існуючу містобудівну документацію вищого рівня; детальний план території для уточнення планувальної структури, функціонального призначення території, визначення параметрів забудови.
3. Якою мірою документ державного планування визначає умови для реалізації видів діяльності або об’єктів, щодо яких законодавством передбачено здійснення процедури оцінки впливу на довкілля (у тому числі щодо визначення місцезнаходження, розміру, потужності або розміщення ресурсів)
Об’єкт планової діяльності належить до другої категорії видів планованої діяльності та об’єктів, які можуть мати значний вплив на довкілля та підлягають оцінці впливу на довкілля згідно із ст.3 Закону України «Про оцінку впливу на довкілля» ч.3 пункт 4.
4. Інформація про ймовірні наслідки: а) для довкілля, у тому числі для здоров’я; б) для територій з природоохоронним статусом; в) транскордонні наслідки для довкілля, у тому числі для здоров’я населення
а) для довкілля, у тому числі для здоров’я населення - житлова забудова знаходиться за межами СЗЗ.
Вплив на клімат і мікроклімат не очікується.
Вплив на повітряне середовище: при облаштуванні та подальшій експлуатації планованих об’єктів повітряне середовище порушується в дозволених межах, забезпечуючи дотримання нормативного стану атмосферного повітря на межі СЗЗ та найближчої житлової забудови за всім переліком забруднюючих речовин, що викидаються.
Вплив на поверхневі та підземні води: на етапі будівництва ймовірність забруднення мінімізована шляхом дотримання будівельних технологічних вимог, використанням передових методів будівництва та забезпеченням чіткого нагляду за підрядними організаціями. Всі потреби у воді (питна та технічна) для будівельних бригад будуть забезпечуватися на місцевому рівні.
На етапі експлуатації АЗС водопостачання передбачається за рахунок привозної води. Передбачено окремий збір дощових та господарсько-побутових стічних вод з облаштуванням відвідних локальних очисних споруд і резервуарів-накопичувачівз подальшим вивезенням на очисні споруди КП «Чернівціводоканал».
Вплив на ґрунти: на стадії будівництва запроєктованих об’єктів ДПТ відбуватиметься механічне порушення ґрунтів; під час функціонування - ймовірне забруднення нафтопродуктами приаварійних проливах ПММ.
Вплив на геологічне середовище не прогнозується.
Поводження з відходами: при проведенні будівельно-монтажних робіт утворюватимуться типові будівельні відходи, під час експлуатації АЗС – ТПВ та небезпечні відходи (шлами масло- водовідокремлювачів, відходи масел від масло- водовідокремлювачів; відходи, що містять оливи та нафтопродукти, замазучений пісок тощо). Всі відходи зберігатимуться у відповідності з санітарними нормами і по мірі накопичення будуть передаватися згідно до укладених договорів та вимог екологічної безпеки суб’єктам господарювання у сфері управління відходами з метою їх подальшого оброблення або видалення.
Вплив на рослинний і тваринний світ не прогнозується.
Вплив на соціальне середовище позитивний участині збільшення роздрібної торгівлі автомобільним паливом у місці проходження автомобільної траси М19, збільшення надходжень у бюджет громади істворення робочих місць;
б) для територій з природоохоронним статусом: вплив не передбачається;
в) транскордонні наслідки, у тому числі для здоров’я населення: транскордонний плив відсутній
5. Виправдані альтернативи, які необхідно розглянути, у тому числі, якщо документ державного планування не буде затверджено.
У процесі здійснення стратегічної екологічної оцінки буде розглянуто такі альтернативи:
- нульова альтернатива (альтернатива 1): відмова відвпровадження ДПТ;
- альтернатива, що розглядається в проєкті МД (альтернатива 2): ДПТ, до складу якого входить облаштування АЗС;
- альтернатива, запропонована у звіті про СЕО (альтернатива 3): ДПТ, до складу якого входить облаштування придорожнього комплексу з кафе, АЗС та пунктом сервісного обслуговування водіїв та пасажирів.
6. Дослідження, які необхідно провести, методи і критерії, що використовуватимуться під час стратегічної екологічної оцінки.
Основною метою прогнозу є оцінка можливої реакції навколишнього природного середовища на прямий чи опосередкований вплив людини, розв’язання завдань раціонального природокористування відповідно до очікуваного стануприродного середовища.
Для здійснення стратегічної екологічної оцінки будуть використовуватись логічні та формалізовані методи прогнозування. Для підготовки звіту СЕО передбачається використати таку інформацію:
• доповіді про стан довкілля;
• статистичну інформацію;
• інформація, яка включена в інші акти законодавства, які мають відношення до проєктуДПТ;
• дані моніторингу стану довкілля;
• інша доступна інформація.
Основним критерієм під час стратегічної екологічної оцінки проєкту містобудівної документації є її відповідність державним будівельним нормам, санітарним нормам і правилам України, законодавству у сфері охорони навколишнього природного середовища.
Під час підготовки звіту стратегічної екологічної оцінки потрібно визначити доцільність і прийнятність планованої діяльності й обґрунтування економічних, технічних, організаційних, санітарних, державно-правових та інших заходів щодо забезпечення безпеки навколишнього середовища.
Основні методи під час проведення стратегічної екологічної оцінки:
1. аналіз слабких та сильних сторін проєктумістобудівної документації з точки зору екологічної ситуації, а саме:
- вивчити в регіональному плані природні умови території, яка межує з ділянкою розміщення планової діяльності, включаючи стан атмосферного повітря, характеристику поверхневих водних систем, ландшафтів (рельєф, родючі ґрунти, рослинність та ін.), гідрогеологічні особливості території та інших компонентів природного середовища;
- розглянути природні ресурси з обмеженим режимом їх використання, в тому числі водоспоживання та водовідведення, забруднення атмосферного середовища;
- оцінити можливі зміни в природних та антропогенних екосистемах;
- проаналізувати склад ґрунтів, рівні залягання підземних вод, виявити особливості гідрогеологічних умов майданчика за результатами інженерно-геологічних вишукувань.
2. консультації з громадськістю щодо екологічних цілей;
3. розгляд сценарію антропогенних катастроф або руйнувань і способів ліквідації їх наслідків;
4. ознайомлення осіб, які приймають рішення, з можливими наслідками здійснення запланованої діяльності;
5. отримання зауважень і пропозицій до проєктумістобудівної документації;
6. проведення громадського обговорення у процесі стратегічної екологічної оцінки проєктумістобудівної документації.
У ході СЕО доцільно провести оцінку факторів ризику і потенційного впливу на стан довкілля, врахувати екологічні завдання місцевого рівня в інтересах ефективного та стабільного соціально-економічного розвитку населеного пункту та підвищення якості життя населення.
7. Заходи, які передбачається розглянути для запобігання, зменшення та пом'якшення негативних наслідків виконання документа державного планування.
Зважаючи на державну політику в галузі енергозбереження, забезпечення екологічної безпеки, раціонального використання природних ресурсів, при будівництві об`єктів проєктування доцільно максимально повно використовувати сучасні високоефективні екоенергозберігаючі технології та матеріали, інженерне обладнання з високим коефіцієнтом корисної дії, тощо. Заходи спрямовані на запобігання, відвернення, уникнення, зменшення, усунення значного негативного впливу на навколишнє середовище: використання високотехнологічного обладнання; відведення та очищення поверхневого стоку; влаштування очисних споруд; влаштування водопостачання та каналізування, встановлення контейнерів для збору відходів; інші планувальні та технічні заходи, покликані покращити стан навколишнього середовища. Земельні ресурси – верхній родючий шар ґрунту буде зніматися, складуватися і використовуватися під час озеленення території. При здійсненні планованої діяльності у відповідності до вимог статті 24 Закону України «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення» з метою відвернення і зменшення шкідливого впливу на здоров’я населення будуть розглядатися: відповідні організаційні, господарські, технічні, технологічні, архітектурно-будівельні та інші заходи; заходи радіаційної безпеки, відповідних санітарних правил, а також заходи встановлені нормами, іншими актами законодавства, що містять вимоги радіаційної безпеки. В цілому, розроблений у відповідності до державних будівельних норм, санітарних норм і правил проєктмістобудівної документації не матиме негативних наслідків виконання документа державного планування.
8. Пропозиції щодо структури та змісту звіту про стратегічну екологічну оцінку.
Звіт про стратегічну екологічну оцінку має відповідати вимогам ч. 2 ст. 11 Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку» та методичним рекомендаціям зі здійснення стратегічної екологічної оцінки документів державного планування.
Передбачається така структура та зміст звіту про стратегічну екологічну оцінку:
1) зміст та основні цілі документа державного планування, його зв’язок з іншими документами державного планування;
2) характеристика поточного стану довкілля, у тому числі здоров’я населення, та прогнозні зміницього стану, якщо документ державного планування не буде затверджено (за адміністративними даними, статистичною інформацією та результатами досліджень);
3) характеристика стану довкілля, умов життєдіяльності населення та стану його здоров’я на територіях, які ймовірно зазнають впливу (за адміністративними даними, статистичноюінформацією та результатами досліджень);
4) екологічні проблеми, у тому числі ризикивпливу на здоров’я населення, які стосуютьсядокумента державного планування, зокрема щодотериторій з природоохоронним статусом (за адміністративними даними, статистичноюінформацією та результатами досліджень);
5) зобов’язання у сфері охорони довкілля, у тому числі пов’язані із запобіганням негативному впливу на здоров’я населення, встановлені на міжнародному, державному та інших рівнях, що стосуютьсядокумента державного планування, а також шляхи врахування таких зобов’язань під час підготовкидокумента державного планування;
6) опис наслідків для довкілля, у тому числі для здоров’я населення, у тому числі вторинних, кумулятивних, синергічних, коротко-, середньо- та довгострокових (1, 3-5 та 10-15 років відповідно, а за необхідності – 50-100 років), постійних і тимчасових, позитивних і негативних наслідків;
7) заходи, що передбачається вжити для запобігання, зменшення та пом’якшення негативнихнаслідків виконання документа державного планування;
8) обґрунтування вибору виправданихальтернатив, що розглядалися, опис способу, в якийздійснювалася стратегічна екологічна оцінка, у тому числі будь-які ускладнення (недостатність інформаціїта технічних засобів під час здійснення такої оцінки);
9) заходи, передбачені для здійснення моніторингунаслідків виконання документа державного планування для довкілля, у тому числі для здоров’янаселення;
10) опис ймовірних транскордонних наслідків для довкілля, у тому числі для здоров’я населення (за наявності);
11) резюме нетехнічного характеру інформації, передбаченої пунктами 1-10 цієї частини, розрахованена широку аудиторію.
9. Орган, до якого подаються зауваження і пропозиції, та строки їх подання.
Мамаївська сільська рада Чернівецького району Чернівецької області. Юридична адреса: 59343, Чернівецька обл, Чернівецький район, с. Мамаївці, вул. Шевченка, 156, тел.: 2-66-99, E-mailsekretarmamaj@gmail.com. Пропозиції та зауваження подаються у строк, що не перевищує 10 днів з дня оприлюднення цієї заяви.
Замовник/Уповноважена особа замовника:
Мамаївська територіальна громада/Флорескул Галина Дмитрівна