Мамаївська громада
Чернівецька область, Чернівецький район
Логотип Diia Герб України
gov.ua місцеве самоврядування України
  Пошук

ЗАЯВА Про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки

Дата: 13.01.2025 09:35
Кількість переглядів: 32

Фото без опису

ЗАЯВА

Про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки детального плану території 

«Розміщення допоміжних будівель та споруд підприємства з виробництва концентрованого яблучного соку на земельній ділянці, кадастровий номер: 7322586500:01:005:0215, що розташована за межами населеного пункту в адміністративних межах Мамаївської територіальної громади Чернівецького району Чернівецької області»

 

Замовник CEO:

Мамаївська сільська рада.

1. Основні цілі документа державного планування, його зв’язок з іншими документами державного планування:

Мета ДПТ: розміщення допоміжних будівель та споруд, призначених для очищення стічних вод підприємства з виробництва концентрованого яблучного соку ТОВ «Дьолер Буковина».

Цілі ДПТ: 

- уточнення планувальної структури тафункціонального призначення території, просторової композиції, параметрів забудови та ландшафтної організації території; 

- визначення всіх планувальних обмежень використання території детального плану (ДП) згідно з державними будівельними нормами та санітарно-гігієнічними вимогами; 

- визначення містобудівних умов та обмежень; 

- обґрунтування можливості випуску очищених стічних вод ТОВ «Дьолер Буковина» зі запроєктованих локальних очисних споруд (ЛОС) у водний об’єкт - р. Совиця

- зміна функціонального використання земельної ділянки з кадастровим номером  7322586500:01:005:0215.

Проєктними рішеннями ДПТ передбачається будівництво нових локальних очисних споруд  ТОВ «Дьолер Буковина» з послідовним застосуванням механічного, фізико-хімічного, анаеробного та аеробного очищення з супутнім отриманням біогазу та гранульованого анаеробного осаду. В основу ДПТ покладена технологія, запропонована польською компанією WaWatech.

Продуктивність споруд: 1000 м3/добу, 160 000 м3/рік. 

При розробленні ДПТ враховувалися такідокументи:

- Закон України «Про Основні засади (стратегію) державної екологічної політики України на період до 2030 року», прийнятий 28.02.2019 р.

- Водна Стратегія України на період до 2050 року, схвалена розпорядженням Кабінету Міністрів України від 9 грудня 2022 р. № 1134-р.;

- Національна стратегія управління відходами в Україні до 2030 року, схвалена розпорядженням Кабінету Міністрів України від 8 листопада 2017 р. № 820.;

- Концепція реалізації державної політики у сфері зміни клімату на період до 2030 року, схвалена Розпорядженням КМУ від 07 грудня 2016 р. № 932-р.;

- Енергетична стратегія України на період до 2050 р., схвалена розпорядженням Кабінету Міністрів України від 21 квітня 2023 р. № 373-р.;

- Державна стратегія регіонального розвитку на 2021 - 2027 роки, затверджена Постановою КМУ від 5 серпня 2020 р. № 695;

- Стратегії розвитку Чернівецької області на період до 2027 року (оновлена редакція), затверджена рішенням 36-ї сесії Чернівецької обласної ради VII скликання,

- Комплексна програма з охорони навколишнього природного середовища «Екологія» у Чернівецькій області на 2022-2026 рр. затвердженої Рішенням 9-ї сесії обласної ради VIIІ скликання від 29.09.2022 №24-9/22.

3. Те, якою мірою документ державного планування визначає умови для реалізації видів діяльності або об’єктів, щодо яких законодавством передбачено здійснення процедури оцінки впливу на довкілля (у тому числі щодо визначення місцезнаходження, розміру, потужності або розміщення ресурсів).

Згідно зі ст. 3, п. 3, частини 10  ЗУ «Про оцінку впливу  на довкілля» до другої категорії видів об’єктів, які можуть мати значний вплив на довкілля та підлягають оцінці впливу на довкілля, віднесені установки для очищення стічних вод з водовідведенням 10 тисяч кубічних метрів на добу і більше. Запроєктовані локальні очисні споруди мають продуктивність 1 тис. м3/добу. Тому планована діяльність не підпадає під процедуру ОВД.

4. Ймовірні наслідки.

Реалізація об’єктів ДПТ матиме такий вплив на:

а) для довкілля:

Вплив на клімат і мікроклімат. Передбачається використання альтернативних видів палива для вироблення теплової енергії. 

Вплив на повітряне середовище. У результаті реалізації ДПТ формуються викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря внаслідок спалювання надлишкової кількості біогазу у факелі.

Вплив на водне середовище. Прогнозується помірний негативний вплив на води р. Совиця як приймача зворотних вод. 

Вплив на ґрунти та земельні ресурси. Прогнозується помірний негативний вплив на ґрунти на стадії будівництва. На стадії експлуатації вплив відсутній. Внаслідок реалізації ДПТ відбудеться зміна цільового призначення земельної ділянки з земель сільськогосподарського призначення на землі «Для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд технічної інфраструктури (виробництва та розподілення газу, постачання пари та гарячої води, збирання, очищення та розподілення води).

Вплив на надра не прогнозується. 

Поводження з відходами. Сирі осади, які утворюються при очищенні стічних вод, зневоднюються і вивозяться на сміттєзвалище. 

Вплив на рослинний і тваринний світ. Прогнозується помірний негативний вплив на водну флору і фауну р. Совиця.

Вплив на соціальне середовище помірний позитивний внаслідок будівництва нових локальних очисних споруд, які забезпечують повне біологічне очищення стічних вод та збереження санітарного стану р. Совиця відповідно до категорії її водокористування.

б) для територій з природоохоронним статусом.Земельна ділянка знаходиться поза межами об’єктів та територій природно-заповідного фонду.

в) транскордонні наслідки для довкілля, у тому числі для здоров’я населення  відсутні.

5. Виправдані альтернативи, які необхідно розглянути, у тому числі, якщо документ державного планування не буде затверджено.

У процесі здійснення стратегічної екологічної оцінки буде розглянуто такі альтернативи: 

1) нульова альтернатива, яка передбачає відмову від впровадження ДПТ і проведення капітального ремонту існуючих очисних споруд;

2) альтернатива, що розглядається в проєкті МД: будівництво нових ЛОС з послідовним застосуванням механічного, фізико-хімічного, анаеробного та аеробного очищення з супутнім отриманням біогазу та гранульованого анаеробного осаду;

3) альтернатива, запропонована у звіті про СЕО: будівництво нових ЛОС з послідовним застосуванням механічного, фізико-хімічного, анаеробного очищення з супутнім отриманням біогазу та гранульованого анаеробного осаду та відведенням очищених стічних вод у комунальну каналізацію КП «Чернівціводоканал».

 

6. Дослідження, які необхідно провести, методи і критерії, що використовуватимуться під час стратегічної екологічної оцінки.

Основною метою прогнозу є оцінка можливої реакції навколишнього природного середовища на прямий чи опосередкований вплив людини, вирішення задач раціонального природокористування відповідно до очікуваного стану природного середовища.

Для здійснення стратегічної екологічної оцінки будуть використовуватись логічні і формалізовані методи прогнозування. Для підготовки звіту СЕО передбачається використати доповіді про стан довкілля; статистичну інформацію; інформація, яка включена в інші акти законодавства, які мають відношення до проєкту ДПТ; дані моніторингу стану довкілля.

Під час підготовки звіту стратегічної екологічної оцінки визначити доцільність і прийнятність планованої діяльності та обґрунтування економічних, технічних, організаційних, санітарних, державно-правових та інших заходів щодо забезпечення безпеки навколишнього середовища.

Основні методи під час проведення стратегічної екологічної оцінки: аналіз слабких та сильних сторін проєкту містобудівної документації з точки зору екологічної ситуації; консультації з громадськістю щодо екологічних цілей; розгляд сценарію антропогенних катастроф або руйнувань і способів ліквідації їх наслідків; отримання зауважень і пропозицій до проєкту містобудівної документації;проведення громадського обговорення у процесі СЕО.

7. Заходи, які передбачається розглянути для запобігання, зменшення та пом'якшення негативних наслідків виконання документа державного планування.

Під час здійснення СЕО передбачається розглянути такі заходи із запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків для довкілля: 

- організація нормативної СЗЗ навколо запроєктованих ЛОС; 

- контроль за дотриманням нормативів гранично допустимих викидів забруднюючих речовин в атмосферу;

- застосування сучасного обладнання з низькими шумовими характеристиками;

- моніторинг рівня шуму у найближчій житловій забудові  с. Мамаївці.

- будівництво нових локальних очисних споруд для очищення висококонцентрованих стічних вод ТОВ «Дьолер Буковина»;

- скидання зворотних вод підприємства у р. Совицявідповідно до показників ГДС; 

- облік зворотних вод, що скидаються у р. Совиця;

- забезпечення дотримання особливого режиму використання прибережної захисної смуги р. Совиця;

-  інженерна підготовка території; 

- компактне розміщення очисного обладнання;

-зневоднення осадів від очищення стічних вод;

- вчасне вивезення зневоднених осадів з території підприємства;

- благоустрій, упорядкування території;

- експлуатація інженерного та технологічного обладнання тільки у справному стані;

– своєчасний ремонт технологічного обладнання.

8. Пропозиції щодо структури та змісту звіту про стратегічну екологічну оцінку.

Звіт про СЕО має відповідати вимогам ч. 2 ст. 11 ЗУ «Про стратегічну екологічну оцінку» таметодичним рекомендаціям із здійснення стратегічноїекологічної оцінки документів державного планування.

Передбачається така структура та зміст звіту про СЕО: 

1) зміст та основні цілі документа державного планування, його зв’язок з іншими документами державного планування; 

2) характеристика поточного стану довкілля, у тому числі здоров’я населення, та прогнозні зміницього стану, якщо документ державного планування не буде затверджено; 

3) характеристика стану довкілля, умов життєдіяльності населення та стану його здоров’я на територіях, які ймовірно зазнають впливу; 

4) екологічні проблеми, у тому числі ризикивпливу на здоров’я населення, які стосуютьсядокумента державного планування, зокрема щодотериторій з природоохоронним статусом; 

5) зобов’язання у сфері охорони довкілля, у тому числі пов’язані із запобіганням негативному впливу на здоров’я населення, встановлені на міжнародному, державному та інших рівнях, що стосуютьсядокумента державного планування, а також шляхи врахування таких зобов’язань під час підготовкидокумента державного планування; 

6) опис наслідків для довкілля, у тому числі для здоров’я населення, у тому числі вторинних, кумулятивних, синергічних, коротко-, середньо- та довгострокових (1, 3-5 та 10-15 років відповідно, а за необхідності – 50-100 років), постійних і тимчасових, позитивних і негативних наслідків; 

7) заходи, що передбачається вжити для запобігання, зменшення та пом’якшення негативнихнаслідків виконання документа державного планування; 

8) обґрунтування вибору виправданихальтернатив, що розглядалися, опис способу, в якийздійснювалася стратегічна екологічна оцінка, у тому числі будь-які ускладнення; 

9) заходи, передбачені для здійснення моніторингунаслідків виконання документа державного планування для довкілля, у тому числі для здоров’янаселення; 

10) опис ймовірних транскордонних наслідків для довкілля, у тому числі для здоров’я населення (за наявності); 

11) резюме нетехнічного характеру інформації. 

9. Орган, до якого подаються зауваження і пропозиції, та строки їх подання.

Мамаївська сільська рада Чернівецького району Чернівецької області (с. Мамаївці, вул. Шевченка, буд. 156, тел. 03736-26671, 066 199 98 94; E-mail: sekretarmamaj@gmail.com).

Строки подання зауважень і пропозицій -  10 днів з дня оприлюднення Заяви про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки містобудівної документації Детального плану території ««Розміщення допоміжних будівель та споруд підприємства з виробництва концентрованого яблучного соку на земельній ділянці, кадастровий номер: 7322586500:01:005:0215, що розташована за межами населеного пункту в адміністративних межах Мамаївської територіальної громади Чернівецького району Чернівецької області».

 

Повідомлення про оприлюднення Заяви про визначення обсягу СЕО: розміщено на сайті Мамаївської сільської ради (https://mamaivska-gromada.gov.ua/) і дошці  об'яв у приміщенні Мамаївської сільської ради. 

 

Замовник/Уповноважена особа замовника:

Завідувач  сектору містобудування та архітектури апарату Мамаївської сільської ради  Флорескул Галина Дмитрівна

 

4


« повернутися

Код для вставки на сайт

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій

Зареєструватись можна буде лише після того, як громада підключить на сайт систему електронної ідентифікації. Наразі очікуємо підключення до ID.gov.ua. Вибачте за тимчасові незручності

Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь