ЗАЯВА Про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки
ЗАЯВА Про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінкт.
Замовник: Мамаївська сільська рада.
1.Назва документа державного планування:
Детальний план території щодо можливості зміни цільового призначення земельних ділянок загальною орієнтовною площею 18 га для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємствами, що пов’язані з користуванням надрами, які знаходяться в урочищі «Хабалівка» за межами населеного пункту с.Стрілецький Кут в адміністративних межах Мамаївської територіальної громади Чернівецького району Чернівецької області
2.Основні цілі документа державного планування, його зв’язок з іншими документами державного планування:
Проєкт детального плану території розробляється на сформовані та внесені до Державного земельного кадастру земельних ділянок, загальною площею 16,8723 га (кадастрові номери: 7322588500:03:002:0590 - 01.01 Для ведення товарного сільськогосподарського виробництва; 7322588500:03:002:0589 - 01.01 Для ведення товарного сільськогосподарського виробництва; 7322588500:03:002:0591 - 01.01 Для ведення товарного сільськогосподарського виробництва; 7322588500:03:002:0476 - 01.03 Для ведення особистого селянського господарства;7322588500:03:002:0570 - 01.01 Для ведення товарного сільськогосподарського виробництва).
Детальний план території розробляється з метою:
- зміни цільового призначення земельних ділянок;
- уточнення у більш крупному масштабі змін, які сталися за останні роки;
- деталізації планувальної структури території, просторової композиції, параметрів забудови та ландшафтної організації території;
- забезпечення комплексності забудови території;
- уточнення меж всіх обмежень у використанні земель згідно із законодавством, державними будівельними нормами, санітарно-гігієнічними нормами, спеціальною документацією;
- визначення містобудівних умов та обмежень;
- визначення функціонального призначення, режиму забудови території;
- забезпечення комплексності забудови, благоустрою, врахування інтересів суміжних землевласників.
ДПТ передбачає формування шести земельних ділянок із зміною цільового призначення на 11.01 «Для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємствами, що пов’язані з користуванням надрами» та 11.02 «Для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємств переробної, машинобудівної та іншої промисловості, включаючи об’єкти оброблення відходів, зокрема із енергогенеруючим блоком».
ДПТ розроблено на підставі таких даних:
- Рішення Мамаївської сільської ради № 737-28/24 від 12.12.2024 року;
- Завдання на розроблення детального плану території;
- Схема планування території Чернівецької області М 1:100 000;
- Топографічне знімання в масштабі 1:500 для розроблення детальних планів території;
При розробленні ДПТ враховано такі документи: Закон України «Про Основні засади (стратегію) державної екологічної політики України на період до 2030 року», прийнятий 28.02.2019 р.; Водна Стратегія України на період до 2050 року, схвалена розпорядженням Кабінету Міністрів України від 9 грудня 2022 р. № 1134-р.; Національна стратегія управління відходами в Україні до 2030 року, схвалена розпорядженням Кабінету Міністрів України від 8 листопада 2017 р. № 820; Стратегія формування та реалізації державної політики у сфері зміни клімату на період до 2035 року і затвердження операційного плану заходів з її реалізації у 2024-2026 роках, схвалена Розпорядженням КМУ від 30 травня 2024 р. № 483-р.; Енергетична стратегія України на період до 2050 р., схвалена розпорядженням Кабінету Міністрів України від 21 квітня 2023 р. № 373-р.; Державна стратегія регіонального розвитку на 2021 - 2027 роки, затверджена Постановою КМУ від 13 серпня 2024 р. № 940; Стратегії розвитку Чернівецької області на період до 2027 року (оновлена редакція); Комплексна програма з охорони навколишнього природного середовища «Екологія» у Чернівецькій області на 2022-2026 рр., затверджена Рішенням 9-ї сесії обласної ради VIIІ скликання від 29.09.2022 №24-9/22.
3. Якою мірою документ державного планування визначає умови для реалізації видів діяльності або об’єктів, щодо яких законодавством передбачено здійснення процедури оцінки впливу на довкілля (у тому числі щодо визначення місцезнаходження, розміру, потужності або розміщення ресурсів)
Згідно з Законом України «Про оцінку впливу на довкілля», на території ДП можливе розміщення об’єктів планової діяльності, що належать до другої категорії видів планованої діяльності та об’єктів, які можуть мати значний вплив на довкілля та підлягають оцінці впливу на довкілля:
- ст. 3, ч.3, п. 3 «Видобувна промисловість» в частині перероблення корисних копалин, у тому числі збагачення;
- ст. 3, ч. 3, п. 6 «Переробка мінеральної сировини».
4. Інформація про ймовірні наслідки: а) для довкілля, у тому числі для здоров’я; б) для територій з природоохоронним статусом; в) транскордонні наслідки для довкілля, у тому числі для здоров’я населення
а) для довкілля, у тому числі для здоров’я населення - житлова забудова знаходиться за межами СЗЗ.
Вплив на клімат і мікроклімат: викиди парникових газів;
Вплив на повітряне середовище: при облаштуванні та подальшій експлуатації планованих об’єктів повітряне середовище порушується в дозволених межах, забезпечуючи дотримання нормативного стану атмосферного повітря на межі СЗЗ та найближчої житлової забудови за всім переліком забруднюючих речовин, що викидаються.
Вплив на поверхневі та підземні води:водопостачання передбачається за рахунок водозабірної свердловини. Заплановано окремий збір дощових та господарсько-побутових стічних вод з облаштуванням локальних очисних споруд і резервуарів-накопичувачів з повторним використанням очищених вод для виробничих потреб і вивезенням надлишку на очисні споруди КП «Чернівціводоканал».
Вплив на земельні ресурси та ґрунти: зміна цільового призначення земель; порушення ґрунтово-рослинного шару; проведення вертикального планування і благоустрію.
Вплив на геологічне середовище не прогнозується.
Управління відходами: утворення виробничих відходів відповідно до специфіки планованих об’єктів. Всі відходи зберігатимуться у відповідності з санітарними нормами і по мірі накопичення будуть передаватися згідно до укладених договорів та вимог екологічної безпеки суб’єктам господарювання у сфері управління відходами або перероблятися на місці в рамках концепції створення безвідходних виробництв чи індустріального симбіозу виробництв .
Вплив на рослинний і тваринний світ: порушення рослинного шару.
Вплив на соціальне середовище позитивний участині виготовлення різнопланових будівельних матеріалів, створення нових робочих місць; збільшення надходжень у бюджет громади.
б) для територій з природоохоронним статусом: вплив не передбачається;
в) транскордонні наслідки, у тому числі для здоров’я населення: транскордонний плив відсутній
5. Виправдані альтернативи, які необхідно розглянути, у тому числі, якщо документ державного планування не буде затверджено.
У процесі здійснення стратегічної екологічної оцінки буде розглянуто такі альтернативи:
- нульова альтернатива (альтернатива 1): відмовавід впровадження ДПТ;
- альтернатива, що розглядається в проєкті МД (альтернатива 2): ДПТ, до складу якого входить будівництво та обслуговування комплексу будівель та споруд для бетонного заводу повного циклу; формування територій та функціональних зон для можливості розміщення промислових підприємств третього та четвертого класів шкідливості;
- альтернатива, запропонована у звіті про СЕО (альтернатива 3): ДПТ, до складу якого входить будівництво та обслуговування комплексу будівель та споруд для бетонного заводу повного циклу; формування територій та функціональних зон для можливості розміщення промислових підприємств третього та четвертого класів шкідливості, підбір яких передбачено з метою забезпечення можливості створення виробничих об’єктів, які знаходяться в індустріальному симбіозі.
6. Дослідження, які необхідно провести, методи і критерії, що використовуватимуться під час стратегічної екологічної оцінки.
Основною метою прогнозу є оцінка можливої реакції навколишнього природного середовища на прямий чи опосередкований вплив людини, розв’язання завдань раціонального природокористування відповідно до очікуваногостану природного середовища.
Для здійснення стратегічної екологічної оцінки будуть використовуватись логічні та формалізовані методи прогнозування. Для підготовки звіту СЕО передбачається використати таку інформацію:
• доповіді про стан довкілля;
• статистичну інформацію;
• інформація, яка включена в інші акти законодавства, які мають відношення до проєктуДПТ;
• дані моніторингу стану довкілля;
• інша доступна інформація.
Основним критерієм під час стратегічної екологічної оцінки проєкту містобудівної документації є її відповідність державним будівельним нормам, санітарним нормам і правилам України, законодавству у сфері охорони навколишнього природного середовища.
Під час підготовки звіту стратегічної екологічної оцінки потрібно визначити доцільність і прийнятність планованої діяльності й обґрунтування економічних, технічних, організаційних, санітарних, державно-правових та інших заходів щодо забезпечення безпеки навколишнього середовища.
Основні методи під час проведення стратегічної екологічної оцінки:
1. аналіз слабких та сильних сторін проєктумістобудівної документації з точки зору екологічної ситуації, а саме:
- вивчити в регіональному плані природні умови території, яка межує з ділянкою розміщення планової діяльності, включаючи стан атмосферного повітря, характеристику поверхневих водних систем, ландшафтів (рельєф, родючі ґрунти, рослинність та ін.), гідрогеологічні особливості території та інших компонентів природного середовища;
- розглянути природні ресурси з обмеженим режимом їх використання, в тому числі водоспоживання та водовідведення, забруднення атмосферного середовища;
- оцінити можливі зміни в природних та антропогенних екосистемах;
- проаналізувати склад ґрунтів, рівні залягання підземних вод, виявити особливості гідрогеологічних умов майданчика за результатами інженерно-геологічних вишукувань.
2. консультації з громадськістю щодо екологічних цілей;
3. розгляд сценарію антропогенних катастроф або руйнувань і способів ліквідації їх наслідків;
4. ознайомлення осіб, які приймають рішення, з можливими наслідками здійснення запланованої діяльності;
5. отримання зауважень і пропозицій до проєкту містобудівної документації;
6. проведення громадського обговорення у процесі стратегічної екологічної оцінки проєктумістобудівної документації.
У ході СЕО доцільно провести оцінку факторів ризику і потенційного впливу на стан довкілля, врахувати екологічні завдання місцевого рівня в інтересах ефективного та стабільного соціально-економічного розвитку населеного пункту та підвищення якості життя населення.
7. Заходи, які передбачається розглянути для запобігання, зменшення та пом'якшення негативних наслідків виконання документа державного планування.
Зважаючи на державну політику в галузі екологічної безпеки, при розміщенні об’єктів проєктування необхідно сформувати санітарно захисні зони 3 або 4 класу шкідливості відповідно до специфіки їх виробництва; облаштувати всі технологічні лінії, які пов’язані з формуванням викидів пилу, аспіраційними системами з пилогазоочисними установками; створити можливості технологічної ув’язки виробничих об’єктів на території ДП у індустріальний симбіоз.Для запобігання, відвернення, уникнення, зменшення, усунення значного негативного впливу на навколишнє середовище на планованих об’єктах передбачено використання високотехнологічного обладнання; відведення та очищення поверхневого стоку; влаштування локальних очисних споруд; повторне використання очищених стічних вод; встановлення контейнерів для роздільного збору відходів; у тому числі ТПВ, інші планувальні та технічні заходи. З метою збереження земельнихресурсів передбачено мінімальне зняття верхньогородючого шару ґрунту, окреме складування іподальше використання під час озеленення територіїДП.
8. Пропозиції щодо структури та змісту звіту про стратегічну екологічну оцінку.
Звіт про стратегічну екологічну оцінку має відповідати вимогам ч. 2 ст. 11 Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку» та методичним рекомендаціям зіздійснення стратегічної екологічної оцінки документів державного планування.
Передбачається така структура та зміст звіту про стратегічну екологічну оцінку:
1) зміст та основні цілі документа державного планування, його зв’язок з іншими документами державного планування;
2) характеристика поточного стану довкілля, у тому числі здоров’я населення, та прогнозні зміни цього стану, якщо документ державного планування не буде затверджено (за адміністративними даними, статистичною інформацією та результатами досліджень);
3) характеристика стану довкілля, умов життєдіяльності населення та стану його здоров’я на територіях, які ймовірно зазнають впливу (за адміністративними даними, статистичною інформацієюта результатами досліджень);
4) екологічні проблеми, у тому числі ризики впливуна здоров’я населення, які стосуються документа державного планування, зокрема щодо територій з природоохоронним статусом (за адміністративнимиданими, статистичною інформацією та результатами досліджень);
5) зобов’язання у сфері охорони довкілля, у тому числі пов’язані із запобіганням негативному впливу на здоров’я населення, встановлені на міжнародному, державному та інших рівнях, що стосуються документа державного планування, а також шляхи врахування таких зобов’язань під час підготовки документа державного планування;
6) опис наслідків для довкілля, у тому числі для здоров’я населення, у тому числі вторинних, кумулятивних, синергічних, коротко-, середньо- та довгострокових (1, 3-5 та 10-15 років відповідно, а за необхідності – 50-100 років), постійних і тимчасових, позитивних і негативних наслідків;
7) заходи, що передбачається вжити для запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідківвиконання документа державного планування;
8) обґрунтування вибору виправданих альтернатив, що розглядалися, опис способу, в який здійснюваласястратегічна екологічна оцінка, у тому числі будь-якіускладнення (недостатність інформації та технічнихзасобів під час здійснення такої оцінки);
9) заходи, передбачені для здійснення моніторингунаслідків виконання документа державного плануваннядля довкілля, у тому числі для здоров’я населення;
10) опис ймовірних транскордонних наслідків для довкілля, у тому числі для здоров’я населення (за наявності);
11) резюме нетехнічного характеру інформації, передбаченої пунктами 1-10 цієї частини, розраховане на широку аудиторію.
9. Орган, до якого подаються зауваження і пропозиції, та строки їх подання.
Мамаївська сільська рада Чернівецького району Чернівецької області. Юридична адреса: 59343, Чернівецька обл, Чернівецький район, с. Мамаївці, вул. Шевченка, 156, тел.: 2-66-99, E-mailsekretarmamaj@gmail.com. Пропозиції та зауваження подаються у строк, що не перевищує 10 днів з дня оприлюднення цієї заяви.
Замовник/Уповноважена особа замовника:
Мамаївська територіальна громада/Флорескул Галина Дмитрівна