Семінар-тренінг з питань впровадження та аналізу роботи програмного комплексу «Соціальна громада», оновлення Реєстру територіальної громади
12 травня у залі засідань Мамаївської ради відбувся семінар-тренінг за участі заступника Мамаївського сільського голови Мар’яна Гайдука, керівника відділу соціального захисту населення Мамаївської сільської ради Дмитра Біблюка, працівників ЦНАПУ та усіх соціальних працівників старостинських округів з питань впровадження та аналізу роботи програмного комплексу «Соціальна громада», оновлення Реєстру територіальної громади. Учасники в ході зустрічі обмінювалися навиками, досвідом, обговорювали плюси та мінуси роботи комплексу програм. На зустрічі також було презентовано проект Соціального паспорту територіальної громади.
Одне з головних завдань удосконалення системи соціального захисту в умовах децентралізації - забезпечити кожній людині безперешкодний доступ до соціальної підтримки, адміністративних послуг соціального характеру за місцем свого проживання. Пріоритетним напрямком Центру надання адміністративних послуг та відділу соціального захисту Мамаївської сільської ради є запровадження послуг соціального характеру шляхом максимального наближення даного виду послуг для населення!
На сьогодні більше тисячі громад приєднались до програмного комплексу „Інтегрована інформаційна система „Соціальна громада” та мають можливість надавати соціальну підтримку своїм мешканцям із застосуванням електронних сервісів. Тому, керівництвом громади було проведені заходи, зокрема, щодо підключення спеціалістів до програмного комплексу «Соціальна громада» та детального опанування знань та вмінь. Та з березня 2021 року до програмного комплексу «Соціальна громада» приєдналася і наша громада. Усі населені пункти, які увійшли до складу ОТГ долучилися до системи «Соціальна громада», тож в старостинських округах соціальні працівники працюють в єдиній системі.
Як працюють програми?
Реєстр громади - це сучасна база даних, яка створена з метою спрощення процедури обміну інформацією для забезпечення потреб громади в автоматизації процесів. Мешканці громади можуть скористатися усіма перевагами Реєстру територіальної громади та мають можливість отримувати весь спектр публічних послуг комфортно та швидко. Якщо дані про особу будуть внесені в РТГ, при зверненні до державних органів та організацій не потрібно буде подавати довідку про реєстрацію місця проживання особи, так як обмін цією інформацією відбуватиметься без залучення громадян. Тобто РТГ - це доступність та зручність надання адміністративних послуг, оптимізація та підвищення ефективності роботи органів державної влади та органів місцевого самоврядування. За умови ефективного налагодження обміном інформації в РТГ вдасться скоротити час подачі документів, зменшити їх кількість та кількість процедурних дій, підвищити якість надання адміністративних послуг. Мешканці, дані яких є внесені в Реєстр, зможуть не витрачати свій особистий час для отримання різного виду довідок із питань реєстрації місця проживання, а також за спрощеною процедурою отримувати послуги, такі як: нарахування субсидій, отримання матеріальної допомоги тощо.
Програмний комплекс «Інтегрована інформаційна система «Соціальна громада» забезпечує прийом заяв та документів від громадян на призначення соціальних допомог, житлових субсидій, пільг за місцем їх проживання та передачу їх в електронному вигляді органам соціального захисту населення, що суттєво спрощує і пришвидшує обмін та опрацювання інформації, забезпечує зручність для мешканців територіальних громад, особливо віддалених від органів соціального захисту населення.
Підсумовуючи, нагадуємо, що соціальні послуги будуть надаватись, при зверненні громадян до соціальних працівників відділу соціального захисту Мамаївської сільської ради та у відповідні старостинські округи. Призначення, нарахування та виплата соціальних допомог здійснюється Управлінням праці та соціального захисту населення Чернівецької РДА Чернівецької області відділ №1 (м. Кіцмань).