Мамаївська громада

Чернівецька область, Чернівецький район

Служба у справах дітей Мамаївської сільської ради

Ліска Наталія Василівна

Оскільки децентралізаційна реформа та реформа місцевого самоврядування направлені на покращення добробуту громадян, новостворені об’єднані територіальні громади, відповідно до чинного законодавства, повинні у своїх діях не забувати про забезпечення інтересів дітей. Так, стаття 4 Закону України «Про органи і служби у справах дітей та спеціальні установи для дітей» від 24.01.1995 р. № 2095-ВР із змінами і доповненнями, визначає функціонування служб у справах дітей органів місцевого самоврядування в об’єднаних територіальних громадах. Тож, виконавчі органи рад ОТГ відповідальні за захист прав дітей, проте захист прав дітей здійснюється, зокрема, службами у справах дітей, щоб дбати про права дітей та опікуватися над ними, дбати про розвиток і добробут кожної родини.

З метою виконання зазначених законом повноважень щодо реалізації державної політики в сфері захисту дітей, рішенням IV сесії VIII скликання Мамаївської сільської ради від 8 квітня 2021 року №222-4/21 було створено Службу у справах дітей в Мамаївській ОТГ. Виконавчий орган сільської ради - Службу у справах дітей, створено у статусі юридичної особи публічного права з присвоєнням ідентифікаційного коду та записом до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.

Служба у справах дітей Мамаївської сільської ради (далі - Служба) є виконавчим органом Мамаївської сільської ради, яка утворюється сільською радою. Служба підзвітна та підконтрольна Мамаївській сільській раді.

ОСНОВНИМИ ЗАВДАННЯМИ СЛУЖБИ Є:

  1. Реалізація на території Мамаївської територіальної громади державної політики з питань соціального захисту дітей, запобігання дитячій бездоглядності та безпритульності, вчиненню дітьми правопорушень.
  2. Розроблення і здійснення самостійно або разом з іншими структурними підрозділами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами. Установами та організаціями усіх форм власності, громадськими організаціями заходів щодо захисту прав, свобод і законних інтересів дітей.
  3. Координація зусиль виконавчих органів сільської ради, місцевих органів виконавчої влади, підприємств, установ та організацій усіх форм власності у вирішенні питань соціального захисту дітей та організації роботи із запобігання дитячій бездоглядності та безпритульності.
  4. Запобігання додержання вимог законодавства щодо встановлення опіки та піклування над дітьми.
  5. Здійснення контролю за умовами утримання і виховання дітей у закладах для дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, спеціальних установах і закладах соціального захисту для дітей усіх форм власності.
  6. Ведення обліку дітей, які опинилися у складних життєвих обставинах, дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування.
  7. Надання органам виконавчої влади, органам місцевого самоврядування, підприємствам, установам та організаціям усіх форм власності, громадським організаціям, громадянам практичної та методичної допомоги, консультацій з питань соціального захисту дітей, запобігання вчиненню дітьми правопорушень.
  8. Влаштування дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування під опіку, піклування.
  9. Підготовка інформаційно-аналітичних і статистичних матеріалів, організація дослідження стану соціального захисту дітей, запобігання дитячій бездоглядності та безпритульності, вчиненню дітьми правопорушень.
  10. Визначення пріоритетних напрямів поліпшення на відповідній території становища дітей, їх соціального захисту, сприяння фізичному, духовному та інтелектуальному розвиткові, запобігання дитячій бездоглядності та безпритульності, вчиненню дітьми правопорушень.  

Основні функції Служби відповідно до покладених на нього завдань:

  1. Органiзовує розроблення і здiйснення на території громади заходiв, спрямованих на полiпшення становища дiтей, їх фiзичного, iнтелектуального i духовного розвитку, запобiгання бездоглядностi та безпритульностi, вчиненню дiтьми правопорушень.
  2. Надає громадянам у межах своїх повноважень практичну, методичну та консультацiйну допомогу у вирiшеннi питань щодо соцiального захисту дiтей і запобiгання вчиненню дiтьми правопорушень.
  3.   Вживає заходів для своєчасного влаштування дітей – сирiт та дiтей, позбавлених батькiвського пiклування під опіку, піклування.
  4. Оформляє документи на влаштування дітей – сирiт та дiтей, позбавлених батькiвського піклування під опіку, піклування.
  5. Подає пропозицiї до проектiв програм, планiв i прогнозів Мамаївської сільської ради у частинi соцiального захисту, забезпечення прав, свобод i законних iнтересiв дiтей.
  6. Забезпечує у межах своїх повноважень здiйснення контролю за додержанням законодавства щодо соціального захисту дiтей i запобігання вчиненню дітьми правопорушень.
  7. Здiйснює контроль за умовами утримання i виховання дітей – сиріт та дітей, позбавлених батьківського, у сiм’ях опiкунiв, пiклувальникiв, дитячих будинках сiмейного типу, прийомних сiм’ях.
  8. Веде облік дітей, які опинились у складних життєвих обставинах, дітей – сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, влаштованих під опіку, піклування, до прийомних сімей, дитячих будинків сімейного типу та соціально – реабілітаційних центрів ( дитячих містечок ).
  9. Готує акт обстеження умов проживання дитини та опис її майна, а також акт обстеження житлово – побутових умов потенційного опікуна, піклувальника.
  10. Проводить перевірку умов проживання і виховання дітей у сім’ях опікунів, піклувальників за окремо складеним графіком, але не рідше ніж раз на рік, крім першої перевірки, яка проводиться через три місяці після встановлення опіки та піклування.
  11. Організовує i проводить разом з іншими виконавчими органами ради заходи щодо соцiального захисту дiтей, виявлення причин, що зумовлюють дитячу бездогляднiсть та безпритульнiсть, запобiгання вчиненню дiтьми правопорушень.
  12. Забезпечує в межах своїх повноважень здійснення контролю за додержанням законодавства щодо соціального захисту дітей і запобігання вчиненню дітьми правопорушень.
  13. Розглядає в установленому порядку звернення громадян.
  14. Проводить через засоби масової iнформацiї iнформацiйно – роз’яснювальну роботу з питань, що належать до її компетенцiї.
  15. Веде облiк дiтей, якi залишилися без батькiвського пiклування, дітей – сирiт та дiтей, позбавлених батькiвського пiклування, сiмей, потенцiйних опiкунiв, пiклувальникiв та дiтей, якi опинилися у складних життєвих обставинах в Єдинiй iнформацiйно – аналiтичнiй системi «Дiти» (ЄIАС «Дiти»).
  16. Здiйснює iншi функцiї, якi випливають з покладених на неї завдань, вiдповiдно до законодавства.

 Відповідно до розпорядження Мамаївської сільської ради ОТГ від 28.05.2021 року № 141, з 1 червня 2021 року Ліску Н.В. було призначено на посаду начальника Служби у справах дітей Мамаївської сільської ради.

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Результати опитування

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь