Відбулося практичне засідання професійної спільноти вчителів історії
Відповідно до плану засідань професійних спільнот педагогічних працівників Мамаївської сільської ради на 2023-2024 навчальний рік комунального закладу «Мамаївський центр професійного розвитку педагогічних працівників» 11 січня 2024 року на базі Драчинецького опорного закладу загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів відбулося практичне засідання професійної спільноти вчителів історії, правознавства та громадянської освіти закладів освіти Мамаївської територіальної громади з актуальних питань.
Розпочала засідання спільноти керівник професійної спільноти вчителів історії, правознавства та громадянської освіти закладів освіти Мамаївської територіальної громади, вчитель історії та правознавства Драчинецького опорного ЗЗСО І-ІІІ ступенів Оксана ПОТІЧКО з презентацією «Розвиток творчих здібностей учнів через використання інтерактивних методів і форм на уроках історії, правознавства та громадянської освіти». Вона презентувала учасникам засідання цікаві різноманітні інтерактивні методи навчання, а саме - вправу «Дай мудру пораду», стратегію «Сітка Елвермана», написання есе «Моє ставлення до історичної події», ігри «Оптиміст чи песиміст», «Ситуація», роботу в парах, методи «Займи позицію», «Мозковий штурм», «Навчаючи – вчуся», «Дошка відкритих запитань».
Підсумовуючи презентацію Оксана ПОТІЧКО зазначила, що важливим є те, що в умовах інтерактивного навчання учні вчаться бути демократичними, ефективно спілкуватися з іншими людьми, критично мислити, приймати продумані рішення. При цьому, головним завданням вчителя історії та правознавства є сприяння всебічному розвитку творчих здібностей школярів на основі оптимального застосування інтерактивних методів навчання і форм роботи; формування особистості, яка володітиме навичками історичного й правового мислення, здатностями давати правову оцінку реальним життєвим ситуаціям, вмітиме самостійно працювати над розвитком власного інтелекту, культури й моралі та реалізувати свій творчий потенціал.
Продовжила розпочату тематику методист навчально-методичного центру професійно-технічної освіти у Чернівецькій області, фахівець із цифровізації освітнього процесу та міжнародних програм Світлана ВИШНЕВСЬКА. Вона провела пізнавальний майстер-клас «Підвищення якості уроку через упровадження інноваційних технологій» під час якого продемонструвала використання на практиці чатботу Bard побудованого на основі технології штучного інтелекту від Google — LaMDA та Сanva – безкоштовної програми візуального контенту у закладах освіти для швидкої та ефективної підготовки уроку, візуалізації (створення) презентацій та інших інтелектуальних продуктів.
З питанням формування громадянської компетентності на уроках історії, правознавства та громадянської освіти присутніх ознайомила вчитель Лужанського опорного ЗЗСО І-ІІІ ступенів ім.В.Орелецького Оксана КУРИШ. Вона наголосила, що і стандарти НУШ, і всі основоположні освітні нормативно-правові акти зобов`язують вчителів історії і громадянської освіти формувати у школярів активну громадянську позицію, виховувати патріотів України. Проілюструвала приклади методичних прийомів; поділилася своїм досвідом проведення тижнів історії та права, розповіла про цікаві виховні заходи громадянського спрямування, що проводяться у їхньому закладі освіти.
Керівниця професійної спільноти Оксана ПОТІЧКО ознайомила з підсумками ІІ етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з історії та правознавства та визначила питання над якими треба працювати в майбутньому.
Враховуючи події, що відбуваються в нашій країні, вчителям необхідно фокусувати свою увагу, як на академічних успіхах так і на нормалізації психологічного стану учнів. Своїм досвідом з оволодіння методами психоемоційної підтримки та стабілізації психологічного стану учнів в умовах війни поділилася вчитель історії Драчинецького опорного ЗЗСО І-ІІІ ступенів Ганна ЧОРНЕЙ. Вона ознайомила вчителів з рекомендованими психологами та психотерапевтами вправами, з допомогою яких навчає учнів розуміти, виражати та керувати власними емоціями.
Підвівши підсумки практичного засідання Галина БОЙДА зауважила, що внаслідок використання інноваційних технологій учні стають активними учасниками, а не простими спостерігачами на уроках, розвивається критичне мислення, покращуються комунікаційні навички учнів.