Відбулося засідання професійної спільноти вчителів початкових класів закладів освіти Мамаївської територіальної громади
Відповідно до плану засідань професійних спільнот вчителів Мамаївської сільської ради на 2024-2025 навчальний рік комунального закладу «Мамаївський центр професійного розвитку педагогічних працівників» 13 січня 2025 року на базі Лужанського опорного ЗЗСО І-ІІІ ступенів ім.В.Орелецькоговідбулося засідання професійної спільноти вчителів початкових класів закладів освіти Мамаївської територіальної громади – методичний інтенсив «Діяльнісний підхід крізь призму НУШ». Обрана тема не є новою, однак залишається актуальною і є пріоритетом Нової української школи, найосновнішим методом навчання сучасної школи, спрямованим на всебічний розвиток дитини, формування здібностей до самоосвіти, командної роботи, успішну інтеграцію в соціум.
Учасників привітала заступник директора з навчально-виховної роботи Лужанського опорного ЗЗСО І-ІІІ ступенів ім.В.Орелецького Крістіна ФЕДИНА та провела екскурсію місцями натхнення закладу освіти – кабінетами початкових класів з комфортним, інклюзивним та сучасним навчальним середовищем.
Інна КЕПКО, голова професійної спільноти вчителів початкових класів Лужанського опорного ЗЗСО І-ІІІ ступенів ім.В.Орелецького, ознайомила учасників з програмою засідання спільноти та провела ранкову зустріч, створивши позитивну атмосферу для проведення методичного інтенсивну.
У сучасних умовах дуже важливим є психологічний стан учасників освітнього процесу, тому надто важливим для педагогічних працівників є знання і використання нейровправ у навчальному процесі, адже допомагають уреглюватиміжпівкульну взаємодію, полегшити навчання та часто покликані відкоригувати дефіцити в розвитку тих чи інших функцій мозку. Своїм досвідом використання нейровправ для розвитку психічних якостей найменших учнів і учениць поділилася Світлана РУПТАШ, вчитель початкових класівЛужанського опорного ЗЗСО І-ІІІ ступенів ім.В.Орелецького. Вона провела з учасниками заходу нейровправи – "Запам'ятай відтвори", "Дзьобики", "21-12", "Одночасне малювання 2 руками", "Сонце-місяць".
Мар’яна ВІЛЬХОВА та Марія ІВАСЮК, учителі початкових класів Лужанського опорного ЗЗСО І-ІІІ ступенів ім.В.Орелецького презентували «Інтегроване навчання: тематичний і діяльнісний підхід в освітньому процесі».
Мар’яна ВІЛЬХОВА акцентувала увагу на понятті «діяльнісний підхід», прийомах, методах і техніках його впровадження. Продемонструвала з використанням цих методик фрагменти відеоуроків, проведення тематичних днів, дослідження мандаринки на різних уроках початкової школи (математика, УМЧ, ЯПС, дизайн і технології), в якому взяли участь всі учасники.
Марія ІВАСЮК нагадала, що провідною ідеєю Концепції «Нова українська школа» є розвиток ключових компетентностейучнів, використання отриманих в школі знань дитиною в повсякденному житті. Саме такою ідеєю пронизане інтегроване навчання. За новим Державним стандартом початкової освіти інтеграція є основною формою організації навчання молодших школярів. Отже, актуальність інтегрованого навчання зумовлена необхідністю переформатування традиційних підходів до навчання та формування в учнів цілісної картини світу, створення умов для формування дитини – здобувача освіти як цілісної всебічно розвиненої особистості. З учасниками провелавправи, майстер-клас сучасного інтегрованого уроку до Дня Соборності, під час якого вони опрацювали "Кейс матеріалів для проведення інтегрованого тематичного дня», командами написали слово "Соборність".
Галина БОЙДА підвела підсумок методичного інтенсивувчителів початкових класів та відмітила, що зустріч пройшла конструктивно, креативно, насичено у теплій, дружній атмосфері. Через активну власну участь та взаємодію педагогибули в ролі педагога-дизайнера, партнера, яка полягає в тому, щоб дати можливість учням отримати знання не в готовому вигляді, а шляхом пошуку, дослідження, активного включення, експерименту, спілкування і взаємодії, пропонування власних ідей і бачення, уміння аргументувати думку. Педагоги генерували креативні ідеї, приймали нестандартні рішення, активно включалися у роботу, фантазували, творчо підходили до виконання поставлених завдань, щиро ділилися досвідом, що сприяло, підвищенню фахового рівня та професійної майстерності учасників методичного інтенсиву.